Alla har vi våra paradis......

......Ett av våra paradis är Fisksjön med lilla stugan och flotten!
När väderleksrapportörerna började prata om högtryck förra veckan, då gjorde vi oss redo för några dagar i Fisksjön!
Vi fyllde kylboxarna med mat och dryck. Packade med  badkläder, handdukar och  lite ombyte. Bensin till båtmotorn och fiskegrejer. Båten har vi ca 1,5 km från stugan.  Väl framme vid stugan infinner sej ron!   Man slappnar av nåt så otroligt av den tysta omgivningen. Det betyder att första dygnet så sover vi  lite nu och då.  Vi hade lite att greja med på torsdan när vi kom. Ulf fixade räcket på flotten och jag fräschade upp runt bordet vid diskbänken där fågelungarna bodde förra vändan vi var till Fisksjön. Det var aningen skräpigt där. Lagomt till vi var klara och dessutom  vilat (sovit) en stund så hade molnen försvunnit.  Solen och värmen kom  för att stanna  resten av helgen!  
Det var bara att njuta! Och det gjorde vi ! 
  
Flotten  och solnedgång  torsdag den 24 juli.......

På fredag kom en storfiskare på besök:
 
Kim !

Våra gäster på flotten blir hämtade av Ulf per båt! Han gör ett antal turer med båten!


Vad vore livet utan korv!

  
När vi gått iland efter hela fredan på flotten så var det dags att svalka kroppen.
Jag gillar att bada!  Då botten nedanför stugan  är lite stenig och med en och annan kvist så är
foppatoffeln toppen att ha på foten!


På fredagkvällen var vi ute på båttur!
Vackra, vackra  fredagkväll! Vi njöt !!!!

På lördagen fick vi Kånkbacksbesök!  Åsa, Pär, Hanna och Albin kom till oss på flotten!
Hanna tittade  sej omkring och sen på mej på mej när hon klivit upp på flotten, åsså sa hon med en röst som kom från hjärtat: "- Det här är livet!" Härligt att höra och dagen visade sej bli just "livet!
Paulin och Anders kom en stund efter. Ulf hade nu satt fast stegen så idag kunde vi galant bada från flotten. Å det gjorde vi, ofta och länge!
Vi hade kul i vattnet och så himla skönt!


Hanna, Paulin, Albin och Ann njuter i vattnet........-


.......Albin är dessutom en hejare på att köra motorbåt!

När kvällen kom dök Mats upp och hade med sej en surströmmingsburk!  Mums att sitta på flotten och äta surströmming en fin kväll i solnedgången!



En skön avslutning på flotten, en stunds fiske!


Kortspel och Karlavagnen på radion blir den sista avkopplingen för dagen!

Söndagmorron ! Lika soligt och vackert!

Paulin, Tindra och Hanna kom och förgyllde vår vackra söndag på flotten:

  

Luftmadrasser ....härligt!


På söndagseftermiddagen var det så dags att packa  hemåt efter dessa härliga dagar. Fylla båten med packning, lite sopor, fyra pers, och en hund. Några svarta moln tornade upp sej snett ovanför oss. Precis när vi fått in allt i bilen började det att mullra. På vägen hem kom en ordentlig skur! Har man tur så sej?

Det känns nästan lite overkligt att jag fått dessa underbara dagar i slutet av semestern! Det blir liksom den mest perfekta avslutningen. Att få koppla av så otroligt och dessutom få uppleva värmen och solen så otroligt!
Nu är semestern slut för i år och vilka härliga semesterveckor jag  haft!  När vintern kommer ska jag gå in på bloggen, läsa om semestern och våra härliga dagar i Fisksjön! Då får jag njuta en gång till!
Idag var  åter det soligt och vackert och varmt och jag har fått en och  annan kommentar, typ: -"Jaha det är till att börja jobba när det är så fint väder!"  -"Ja, att ha semester är underbart och den känns alltid alldeles för kort men visst är det ändå härligt med sol och vackert väder vare sej man är ledig eller jobbar! Så jag känner att min första arbetsdag gick hur bra som helst.  Å det har varit en fin kväll. Jag hann sola en stund på altanen. Vi har lagt mattor i blöt, vi har varit ut med  hundarna samt suttit i Sunes och Katarinas halvberså och mått gott!
Kim Karlsson
2008-07-31 @ 16:56:54

Det är väl jag som är storfiskar'n?

Ann svarar
2008-07-31 @ 22:25:44
URL: http://dansann.blogg.se/

Hej Kim!

Tacka för att det är Du som är storfiskarn!

Du e´ ju en ta´värstan! Ann och Ulf

Kim Karlsson
2008-08-11 @ 15:25:53

jag tror de inte blir nå' mer sommar-fiske iår va?

Vill verkligen få en riktigt stor gädda igår.. =)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0