Vikbäckens helgblandning!

Förra helgen var det full fart i Stockholm. Det var så kul och såna helger behövs.
Den här helgen är man tillbaka till Vikbäckens lugn. Och jag känner att det är ju här det känns
som allra bäst........

Igår gjorde vi en god middag som vi kallar för

Vild Ceasar a´la Vikbäcken:
2 personer
Gör i ordning klyftpotatis av 4 potatisar  i ugnen i olja, ca 30 min eller tills klyftorna är mjuka.
Skär halvtinat älgkött, 3 hg  i tunna skavskivor.
Stek dem  i en  klick smör eller blanda flytande margarin och en liten, liten klick smör i stekpannan. (inget går ju upp mot smörsmaken när man steker kött). Salta och peppra.
Skär upp grönsallad och fördela på botten av en tallrik.
Skiva en tomat och dela upp skivorna uppå salladen.
Skiva en halv rödlök i ringar och sprid över salladen.
Hyvla några skivor Västerbottenost över.
Finhacka 2 vitlöksklyftor och fördela på två franskskivor (gärna hembakad) ringla över lite olivolja, grilla i ugnen med potatisen när det är ca 10 minuter kvar på dem.
Lägg brödet och skavbitarna på salladen, potatisen bredvid. Ringla över olivolja och balsamvinäger.
Smaklig måltid! En lätt rätt att laga till och dessutom mager. Wow!
Ett gott rött vin till. Ex vis Chakana.
 image184

Hilbert  mådde gott på skänken:

image185

Ulf gick för att hämta tidningen i morse, tjugo över sex. Månen sken så fint och det var fortfarande mörkt:

image186

image188

Dagen har förflutit lugnt och skönt. En sväng på Hammarn mitt på dan för V75-spel med Far.

Den här helgen har vi inte haft travflytet på vår sida. 4 rätt på de tre bongar jag är med på.
Men just nu är det bingolotto. Tänk om vi har flyt där!  Ulf hade köpt 2 lotter. Jag önskar att vi vinner  en resa till nåt varmt ställe....Tänk.....mmmmm.....

Ikväll har jag beställt biljetter till Ulf och mej på Marie Picassos koncert på Folkets hus i Östersund den 23 februari. Ulf fick det av mej i bröllopsdagspresent på julafton. Han gillar Marie Picasso och hade henne som favorit under hela "Idol". Vad passar inte bättre än som jag skrev på kortet då på vår bröllopsdag:
"Ulf ! Du ska få en kväll med två välväxta damer (dvs Marie Picasso och mej)"!
Förutom Marie så blir det en romantisk middag med mej  på nån trevlig restaurang i Östersund.
Det är alltid kul att ha nåt att se fram emot!

För att hoppa till nåt helt annat. När jag var i Stockholm så köpte jag lite presenter hem till Ulf. som vanligt kläder....det är så kul att köpa kläder till Ulf. Lång och smal som han är, bär han upp det jag köper så otroligt bra.
Ett kort med presenterna är viktigt. Det här hittade jag  (föresten det var Sune som hittade det här kortet) på Christina Scollins ängelbutik i Gamla stan......:
image190
Det ser ju faktiskt ut som jag på det här kortet!

Just nu står det 1-1 till mODO mot Skellefteå....hoppas på vinst!

Vi har ett fantasktiskt fint januariväder just nu. Imorron blir det sparktur!
skogsnuvan
2008-01-27 @ 10:02:23
URL: http://skogsnuvan.bloggdog.se

Ja det var verklingen ett passande kort du hittat. Både kommentaren och det glittrande utseendet var du upp i dagen .Kram Anita




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0