Marie Picasso!


....Att hon kan sjunga bra det visste vi ju redan och  att dessutom får höra henne sjunga live, det var jättebra. Hon är verkligen en sångerska i världsklass.

Ulf som gillat och hållit på  Marie från den allra första Idol-audition fick biljetter (åsså en god middag efter) av sin kära fru i bröllopsdagspresent på julafton och nu var det alltså dags. Vi var på Marie på Folkets Hus i Östersund i lördags. Det var mycket folk och som Gunnel sa som vi träffade när vi skulle gå in: -"Jaha ni ska på barnkalas Ni också?"...Ja visst det kändes som att det var mycket barnfamiljer där....., å då jag gillar det här med att gå ut tillsammans , stora som små så passade detta ypperligt.  Nu stod det ju faktiskt i LT idag att det var en blandning i publikens åldrar på föreställningen i lördags...Ja , LT-rescensenten hade väl sett oss då i publikvimlet, så det var kanske vi som stod för "blandningen". Marie pladdrade på lite emellan låtarna och visst har hon lite mer att "lära där" men det kommer. Jag lyckönskar Marie med sin fantastiska röst och hoppas att hon når ut i världen med den.

Efter föreställningen hade vi bestämt träff med vår vän Christina som följde med oss på Simon & Viktor och åt en god, mysig, middag. STORT TACK för en jättetrevlig kväll Christina! Det gör vi om!!!!

Sen blev det ett efterlängtat, hett bad i Paulins lägenhet.....Det gäller att passa på, vi som inte har nåt badkar hemma. Det är behändigt med lägenheten mitt i stan må jag säja!

På söndag var det sovmorron ! Inga hundar som väcker matte och husse och vill ut.....det gäller att passa på. Vi låg till elva....hur skönt som helst. Då vi ville vara extra lata så gick vi på Domus och åt vår frukostmacka och drack kaffe där....Mmmmmm!

Jag är ju fortfarande inne i min firarperiod så vad passade inte bättre än att åka och uppvakta en 50-åring!!!

Christina i Strömsnäs. Jag tror faktiskt att Christina blev smått överraskad när Ulf och jag dök upp där bland släkt och  grannar. Vi blev bjuden på god mat och en glad pratstund med de övriga gästerna. GRATTIS Christina till denna hedersvärda ålder...hahaha!

Lite trötta  och möra efter helgens händelser for vi in på Statoil och införskaffade höstens 12 avsnitt av "Ett gott parti " på DVD.... Paulin ringde när vi strax var hemma  och ville komma hem till oss och laga till Tacos ....Tacksamt tog vi emot detta erbjudande. Mums!

Sen blev det "kura" i fåtöljen till serien "I en annan del av Köping". Jag blir så otroligt uppfylld av glädje i mitt inre när jag tittar på den serien. Dessa underbara, glada människor som är så måna om varandra och snälla mot varandra....Det är många som skulle ha mycket att lära där......

Christina
2008-02-26 @ 11:34:49

TACK SJÄLVA!
Det var en jättetrevlig kväll som gick alledes för fort. Mysigt med sovmorgon, själv blev jag väckt av en härlig irländsk setter kl åtta på söndagmorgon. En skön start på morgonen det också.Hör av er nästa gång ni styr kosan åt Östersund.
Kram Christina

skogsnuvan
2008-02-26 @ 17:42:59
URL: http://skogsnuvan.bloggdog.se

Ja visst är Köping gulligt. dom är ju så rara. Tomas O ska vara hos mig från torsdag. Förmodligen blir det pimpeltävling på lördag. Hoppas han får följa med Ola för jag skulle vilja gå på marknade istället. Vi ses på lördagskväll. Det ska bli så kul. kram Anita




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0