Helgen närmar sej.....

....igen!
Tänk va veckorna drar iväg. Imorse var det åter lite vinterkänsla då det var 12 grader kallt....bra med tanke på sportlov och snart också påsklov. Det är bättre med kalla nätter och vackra soliga dagar än slask och smuts just dessa veckor. Efter påsk får gärna våren komma ordentligt.
Den här helgen är ganska så fulltecknad om man säjer så.....och bara roligheter! 
Det börjar i eftermiddag med SKTF:S årsmöte. Direkt efter mötet så bjuder facket först på mat på Kaffestugan och sen på teatern "Historien om en grävling" på Centrum. Det är Urpremiär på teatern....Det låter kul tycker jag....Det är inte alla gånger man får gå på en Urpremiär. Ylva Lööf som skrivit teatern har tillbringat sina barndomssomrar hos släkt i Böle, därav Urprremiär just här i Hammarstrand. Inte nog med det, Ylva hade rollen som "den snipiga körledaren " i fimen "Såsom i himmelen""...så hon är ju faktiskt lite av en kändis dessutom. Har fått veta av Christina som sett förhandsvisningen av den här teatern att den är både kul och tänkvärd.... Så det ser vi fram emot!
Undrar om man hinner upp på hotellet sen en sväng och kika en stund på "Ständut Blakk" som är där ikväll?

Imorronbitti  drar Ulf, Kim och Ingemar iväg på Gussjöpimpeln!!! Jag har en lott iallafall!!  Förstå om jag vinner! Första priset är endera en Can-Am Spyder eller en skoter och en släpvagn. Jag vill ju givetvis ha Can-Am Spydern om jag vinner . Ulf vill ha skotern och släpvagnen...Nu är ju jag lite "lur" då, eftersom Ulf är på plats där på Gussjön. Förstå om jag vinner....då kan han ju passa på att välj pris åt mej?..Hm...undrar just vad det blir då?
Jag vet ju mycket väl genom svärfar Ingemar att det GÅR ATT VINNA! Han vann första pris ifjol och har därför en fin  skoter i sitt garage!

Jag ska på Ravensmartnen i Pålgård imorron! Det är Ragundas allra bästa marknad tycker jag. Det är lite "Kajsa Kavat"-stuk över den marknaden. Den känns lite gammeldags och genuin. Snöknaster under skorna, försljning av nymalet kaffe och en fika på Ko-Huldas! Imorron ska dessutom Paulin vara där med Ragunda Retrivers och ha uppvisningkl 12:30......Då ska jag vara på "första parkett"!!!!

Sen det allra roligaste av allt den här helgen, Paulins projektarbete i skolan som har blivit en Blueskoncert på Gisselgårdsskolan imorronkväll. Här nedan kopierar jag inbjudan som Paulin har lagt ut på sin blogg:

Eftersom jag går musiklinje på gymnasiet ska ju våra projektarbeten ha något med musik att göra. Jag funderade ända sen förra våren på vad jag skulle hitta på för projekt. Funderade om jag skulle göra nåt med barn och musik då jag vill bli musiklärare, senare övergick det till en idé att göra ett nummer av en musiktidning för att till slut hamna på samma sorts projekt som de flesta musikelever hamnar på till slut: Att göra en konsert.
Per Svenningsson frågade mig och Anders om vi inte skulle börja spela lite blues tillsammans, och det var då min idé om en projektkonsert föddes. Jag tyckte att det kunde vara roligt eftersom det nu blev ett "tema" på konserten, dvs blues. Inte så roligt att göra en projektkonsert med bara ett gäng covers på låtar man gillar. Men sagt och gjort, vi tog in Kjell som gitarrist, vem annars liksom, och sen började vi repa. Repen skulle resultera i en konsert.

Så nu är alla som läser detta

hjärtligt välkomna till en trevlig

blueskonsertkväll, den 1:a mars

kl. 19.00 på Gisselgårdsskolan.

Konserten kommer ta ca en timme men sen efteråt sätter vi på lite bakgrundsmusik och så kan man bara sitta och surra och umgås med annat trevligt folk! Så ta chansen att få höra lite go musik och prata av er lite! ;)

Ett par av låtarna vi kommer spela är i original gjorda av bl.a.




Jimi Hendrix & Janis Joplin


 

Hälsningar Paulin

Då det är bra att veta ungefär hur många vi blir så är det jättebra om Ni ringer eller skickar sms talar om att Ni kommer.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0