GRATTIS DANIEL......

......som idag fyller 26 år!  Underbara Daniel! Vår  kuliga, härliga Daniel!



......Vi syns ikväll! Då kommer vi till Valla och sjunger, hurrar och GRATTAR !!!!

 Först ska vi hinna med att gratta Tomas i Krokvåg som har 40-årsfest idag!

 Det gäller att hinna med sej!

Tänker på en blogg jag läste för ett tag sen som handlade om att hinna alla vardagsbestyr. Och det är ju ett besmi för jämnan (heter det så "besmi? man säjer ju så men det såg konstigt ut nedskrivet). Att hinna med sej! Nu är jag ju sån att jag galant kan strunta i om diskbänken är belamrad med odiskad disk om det visar sej att det finns nåt som är roligare. Men å andra sidan så mår jag oerhört gott när diskbänken är ren och blank....men det är just det där att man klarar av den fulla bänken...utan att bli stressad av det liksom. Det är ett gott tecken tror jag! Man måste tillåta sej lite röra emellanåt. Tempot på tiden verkar ju liksom ha ökat. Jag tänker ibland på hur mycket jag tycker att  vi hann när Daniel och Paulin var små. Nu är det bara Ulf och jag som bor här hemma och ändå så känns det iallafall som att tiden räcker mindre nu! VARFÖR?
När jag läste den där bloggen om att hinna så mycket som möjligt så skrev jag en kommentar i bloggen om en bonad jag sett i sommar. Den var bra och den ska vi nog ta till oss av lite till mans:



...Idag tror jag att jag tar och  struntar i disken...för jag ska slå in paket, skriva fina gratulationskort och göra mej fin för att hinna med två kalas! Å jag tänkte inte ha bråttom!





 
skogsnuvan
2008-08-30 @ 22:36:32

Det är det jag menar med Vill jag? Kan jag? Kan nån annan göra det? Konsten i livet är att inse att man inte måste göra allt. Det ordnar sig ändå. Men ack så svårt för oss kvinnor som lärt oss av våra mammor.

Ann svarar:
2008-08-31 @ 09:42:52
URL: http://dansann.blogg.se/

Ja, vi har nog samma tankegångar! Det gäller nog att påminna sej om att inte ha så bråttom! Vi hinner ändå! Det viktigaste är ju att må bra, gott och ha kul! Ann




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0