Söndagmorron....

....och våren ler fortfarande! Idag är det ändå lite mer moln men det är varmt och fint och lugnt! Jag ska försöka utnyttja dagen till fullo. 
I torsdags  fick vi ett gult reklamblad på posten. Som talade om att det är klädutförsäljning på Borglunds i Bispgården. Jag hörde med tjejerna Paulin och Malin om vi skulle ta och göra en stökresa dit. Ja, då båda redan hört talats om utförsäljningen så nappade dem direkt. Så i solens sken drog vi iväg till Bispgården på shopping! Kul värre! Och allra kuligast för Paulin. Hon hittade så mycket så hon var tvungen att välja bort en del. Det slutade med att hon hade 10 plagg....Jeans, snyggbyxor och toppar. Summa summarum så gick hennes 10 plagg på 400 kronor! Otroligt. Och så snygga grejer dessutom. Som satt som smäck på lilla Paulin.
Malin och jag köpte 5 plagg tillsammans!  Malin tyckte att det var svårt att hitta nåt i hennes smak men ett par plagg blev det. Jag hade ju nyss varit till Stockholm och shoppat så jag var nog lite mättad. Ett par danstoppar blev det iallafall. Måste tänka på danssommarsäsongen.

Ja förresten ! Sommar-Danssäsongen närmar sej med stormsteg!

I torsdagsmorse kom  Abbe och hälsade på, på jobbet. Abbe, som jag lärt känna just  genom  sommardanserna  och främst då Hanssons i Långsele som han var med och drev under många år. Nu  kör han Ärstaparken istället. Det ligger mellan Sollefteå och Kramfors! Ett mysigt, lite gammeldags stuk på dansställe som ligger så fint uppå backen. Abbe som har service i blodet bjuder danspubliken  på både frukt och godis under kvällen!

Fast nu nu har jag "trätte" på honom litegrann för att han kör dans  på Ärsta  på onsdagar ibland. Då är vi bokade för Hällesjö...så är det bara!


Då det är ett viktigt budskap att föra vidare så kommer här dansprogrammen till mina favvoställen på sommar.

Det är ett ställe till som jag gillar skarpt, å det är Storåsen. Skall skriva programmet dit så fort jag fått veta vilka kvällar och vilka dansorkestrar de har i sommar. Vad som är extrabra med Storåsen är att de kör 3 modern och en gammal ! Det är kul! Dessutom löser man in sej på samma sätt som på Hällesjö, nämligen redan i bilen och sen är parkeringen alldeles utanför dansbanan. En fin loge mitt ute på en lägda och dessutom med det bästa dansgolvet.

Ärstaparken


Kl 20-24

Torsdag 3 juli  Streaplers

Torsdag 10 juli Drifters

Torsdag 17 juli Lasse Stefanz

Onsdag 23 juli Kindbergs

Onsdag 30 juli Sannex

Onsdag 6 augusti Jannez



Hällesjö - Furuviken


Kl 20-24

Onsdag 25 juni Drifters....Premiären

Onsdag 2 juli Jannez

Onsdag 9 juli Perikles

Onsdag 16 juli Sannex

Onsdag 23 juli Mickeys

Onsdag 30 juli Blender
Onsdag 6 augusti Shake

Onsdag 13 augusti Expanders....finalen



Hanssons loge i Långsele


kl 21-01

Lördag 080517, Jannez

Lördag 080524, Martinez

Lördag 080531, Highlights +Shake 20-02

Lördag 080607, Drifters

Lördag 080614, Zlips

Lördag 080621, Strixz

Lördag 080628, Kindbergs

Lördag 080705, Erik Lihms

Lördag 080712, Flamingo

Lördag 080726, Torgny Melins

Lördag 080802, Grönwalls

Lördag 080809, Sannex

Lördag 080816, Expanders

Lördag 080823, Blender +Titanix 20-02


Ja sen är ju dansbandsveckan Malung det stora målet varje sommar. Men Malung ska få ett eget kapitel!  


Tillbaka till Vikbäcken!

Efter vår shoppingtripp så for vi hem på Vikbäcken. Vi , Ulf och jag hade bjudit  på fredagsmiddag. En stor pastagratäng med kassler och broccoli och ädelost. Enkelt och mumsigt värre. Sen blev  det lite spel förstås. Ikväll fick Ulf välja. så då blev det Alfapet. Lite tänk och klurigt!

Igår lördag , då var det lite sovmorron och tidningen och kaffe på säng! Sen var det ut, ut ,ut som gällde. Har väntat på detta varje dag hela veckan. Då man suttit inne på sitt arbetsrum och bara längtat ut!

Det blev städning av del av tomten igår. Har lånat en släpvagn på onsdag, då är det öppet på återvinningen! Vi har det så bra vi, för vi har så nära till återvinningen. Så Ulf brukar åka dit nång gång om sänder och slänga, lite i taget. Vi behöver inte samla ihop.
Lilla mor fyllde skottkärran och gick dit en gång. Kanon att ha det så nära. Men tills på onsdag då ska jag samla ihop så mycket som möjligt. Ulf ska ju inte hålla på med sånt just nu. Så nu får jag fixa det själv!
Vi har dessutom garanterat Sveriges vackraste och mest välskötta återvinning. Tommy  som har ansvaret där är en klippa som ser till att det är rent och snyggt och fräscht. På våren brukar man mötas av blomlådor vid ingången! Har hört att han brukar ha dem som kommer på studiebesök just för att det är så fint och sån ordning! Vi är stolta över vår återvinning!

Som sagt Ulf ska ju ta det lugnt med sin arm och axel. men en av hans favoritgöromål på våren det kan han hålla på med. Å det gjorde han igår. Han eldade! Det gillar Ulf! Så en del av skräpet, typ ris och sånt,  det är ett minne blott! Det blir nog mer eldning vad det lider. Vår tomt är ju rätt så stor och vi har mycket som kan eldas! Vilken tur för Ulf!
Vad passar inte bättre en härlig vårlördag, efter en hel dags utearbete! Grillning på altan! En nystädad sådan dessutom. Jag hann ju med att räjsa runt den och sortera bort sånt som man samlat där under vintern!
Ulf bjöd hit sin barndomskamrat, vår vän Ove! Paulin som var ensam igår kom också hit och åt. Hon hade handlat olika frukter och gjorde en god fruktsallad till efterrätt!
En trevlig kväll!

Om fem dagar börjar hockey-VM. Jag missar inte gärna nån av Tre kronors matcher då. Nu för tiden har ju de allra flesta kanalen där VM går men genom åren har vi haft huset fullt med hockeyintresserade som ville komma till oss och titta. De vet att jag är säker framför tv:n då, I år ska jag passa på att åka till Paulin och till Daniel när det är nån match. De har så stora tv-apparater ! Så det blir en extra feeling bara av det.
Det var förresten min lilla mormor Ally som "ledde in mej på banan" och fick mej intresserad av ishockey. Hon gillade det helskapt. Och missade inte gärna nån match hon heller. Det här var på det ljuva 60- och 70-talet! Jag ser henne framför mej än idag där hon satt i favoritfåtöljen  med bena under sej så där åt sidan. Och med en skål med karameller bredvid sej!

Då jag vill stötta Tre Kronor extra  mycket så har jag detta år inhandlat en skärm som jag ska ha på mej när det är match:
image277


Ifjol hade jag en vikingamössa i gult och blått. En sån där med två horn på!
Det blir som lite extra kul på nåt vis...å förväntansfullt!

  

  



Michelle
2008-04-27 @ 10:43:32
URL: http://miiichaa.blogg.se

Är du intresserad av en blandning mellan nyheter,mode,kändisar och Livet?

Kolla då in min blogg och lämna gärna ett spår efter dig! =) Ha en bra dag!

http://miiichaa.blogg.se - Allt och lite till!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0