En fullträff....

....blev det på den här helgens avslutning! Vi har varit i kyrkan och lyssnat på Py Bäckman och den över 100-manna- och kvinnokören. Det är alltså 7 st körer från Ragunda med omnejd, som gått ihop till en jättekör bakom Py....Fantastiskt, och härligt! Hon hade också med sej en jätteduktig pianist, Rune Broberg. Som dessutom är en barndomsvän till Py från Hälsingland
När kören tillsammans sjöng "Gabriellas sång"...ja det var så mäktigt så man rös av välmående! "Stad i ljus"  och Koppongen är  Py-låtar som låter fatastiska med denna jättekör. Sen sjöng Py själv och tillsammans med kören låtar som jag inte hört tidigare! Bl a psalmer som Py skrivit. Hon skriver såna underbart fina texter.
Tack Py och alla i kören för att vi fick uppleva detta!

skogsnuvan
2008-04-28 @ 07:49:01

Tack för dina råd om festen. Vi skrattade mycket åt leken och den förhöjde stämningen väldigt. Annars blev det en lång dag för Ola. Hämtades klockan 8 på morgonen och kom inte hem förrän 3 på natten

Ann svarar
2008-04-28 @ 08:07:27
URL: http://dansann.blogg.se

Hej Du skogsnuvan! Va bra att festen blev lyckad förstod väl det när Du är inblandad! Som du såg så hade det "hakat upp sej" när jag skickade kommentar på ditt inlägg så det blev ett antal...Ann

skogsnuvan
2008-04-28 @ 13:09:43

Tror att jag är dansmannen på spåren nu!

Ann
2008-04-28 @ 14:09:05
URL: http://dansann.blogg.se

Gu´så spännande! Jag skicar Dej ett mail nu!

beritdolores
2008-04-29 @ 11:28:36

Hej !
Typiskt, typiskt att jag missade Py i kyrkan...men vi var i Gävle och spelade, så det fanns inte så mycket att göra åt det. Och jag förstår att det var bra i kyrkan....
Ha en skön Valborg...
Kram från Berit

Neta
2009-12-23 @ 23:10:31

Hej!

Vet inte om Du har bloggen fortfarande...

Men skriver får jag väl se..

Jag hamnade hos Dig p g a Py...

Jag är en barndomsvän till Py från Iggesund, och

Rune Brobergs son gick på samma skola som min dotter i Hudiksvall...

Träffade dom båda 2 i Gävle nu i höst på Spegeln...

Fantastiska båda 2..

God Jul till Dig och De Dina...

Jag har bloggen En lyxhustrus funderingar i kategori Familj på Expressen om Du vill titta in hos mig...




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0